Party in the USA

Beklager lite blogging, men det mobile bredbåndet vi har fått har tydeligvis en nedtelling på hvor mye internett vi kan bruke, og vi er ganske nær slutten nå. Så vi prøver å fordele det litt! Hehe. Livet i Park City er ganske digg egentlig. Det har dumpet ned masse masse snø de siste dagene, så det har vært masse pudder. Ganske lekent å være i bakken da :) Men siden det har snødd så masse, har det også vært masse med tåke, så da har vi latt gopro kameraet ligge og heller bare cruiset masse. Lært meg noe nytt også ;) hihi. Til uka er det meldt knallvær og vi gleder oss!

Når det gjelder selve Park City, er det utrolig mye å leke seg på her. Det er den største rail – parken jeg har vært borti, noe jeg syns er kjempe morsomt! Det finnes tre størrelser på parkene her: Small – Medium – Large. Og det er nok å leke seg på i alle, selv om den store linen har fryktelig store hopp! Da vi var å så på den store linen her om dagen, hadde en alpinklubb funnet veien dit for å ha trening (??) Det er jo livsfarlig. Trenerne dems sto på hver landings – kul og sendte kjørerne sine utfor landingene. Hva skjer med det? Park City Mountain i seg selv er kjempe stort, og de har så mange andre steder å trene. Så forstod ikke helt logikken i den planen der. Også har vi jo alle turistene som syns det er ypperlig å stelle seg på flata for å skue ned landingene. Var en far med typ 6 unger, hvor alle sto spredt utover flata. Sorry ass. Det er så dust. Ihvertfall i dette tilfellet, ettersom den store linen er helt for seg selv. Jeg måtte faktisk ta meg selv i å snakke til han..

Park City er en utrolig fin vinterlandsby. Selve mainstreet er dekorert med uttallige julebelysninger, alt er veldig intimt og koselig. Vi har ikke fått dratt på en restaurant enda, men det skal vi nok få gjort snart. Men vi har vært å sett to filmer på kino da: «I am number four» og » Just go with it». Begge var veldig bra, selv om den første føltes litt kort. Just go with it var veldig morsom, så den burde dere se når den kommer til Norge!! Når det gjelder tv, syns jeg ikke det er så veldig stas med 5 min film – 5 min reklame – 5 min film – 5 min reklame. Jeg skal aldri klage på tv3 igjen, for å si det sånn! Hehe. Og man skulle tro, at med alle filmene de lager i USA, burde reklamene være ganske kule og bedre enn i Norge. Men tvertom. Man skulle tro at de ikke har utviklet reklamene sine de siste 10 årene. Men det er alltid noe å se på. Vi har falt for et tv – program kalt Operation Repo! Hehe.

Angående trappebilde, klarte jeg å sette meg fast i trappa her om dagen. Vi har noen naboer i overetasjen som er utrolig glad i å spille høy musikk med mye bass midt i uka. De starter rundt 10 på kvelden, og spiller til rundt 3 på natten. Så etter et par netter med dette, fant de ut at de skulle begynne å spille klokka halv 7 en morgen (!!). Så jeg våknet til den dumme bassen dems, og ble ganske irritert egentlig. Så jeg bestemte meg for å si ifra, at om dem skal spille musikk om natten og på morgenen, kan de i det minste dempe lyden litt i uka. Jeg kledde på meg joggebuksa og hettegenseren min, sokkene tenkte jeg ikke så mye over der og da. Så gikk jeg ut i gangen og kunne velge mellom heisen eller trappa. Heisen bruker litt tid på å komme fram egentlig, så jeg tenkte det ville gå mye raskere om jeg tok trappa. Jeg skulle jo legge meg under dyna igjen uansett! Så jeg gikk ut døren til trappa og opp en etasje, og jaggu stod det ikke at man måtte ha nøkkel for å komme inn igjen i etasjene.. (wtf?!) Så.. jeg var stuck der klokken 7 på morgenen, sokkeløs og trøtt. Jeg hadde med meg den amerikanske telefonen, men den kan jeg bare ringe amerikanske numre med. Og resepsjonen var ikke på plass enda. Ååååh crap! Jeg stod å banket på dørene i garasjen, 1. etasje og 2. etasje. Men ingen var våkne. Jeg kunne eventuelt gått ut, men da hadde jeg ikke kommet meg inn i bygningen igjen heller, og jeg hadde som sagt ikke sokker på. Så jeg stod der da. Kikket på klokken, ringte resepsjonen. Intet svar, noen av stedene. Det tok en time, før noen hørte at jeg banket på dørene. Damen som lukket opp døren syntes ganske synd på meg, og lurte på om jeg hadde glemt nøkkelen min.. Funny story egentlig!

Så alt står bra til her :)

Blogges!!!

2 kommentarer

Filed under USA

2 responses to “Party in the USA

  1. anonym

    Hahaha, sokkeløs er chill da, yvs ;)

Legg igjen en kommentar

