Red Bull Butter Cup

Fredag var en laang dag. Lenge siden jeg har vært så sliten og utslitt. Hehe. På fredag var jeg med på en konkurranse som kalles Red Bull Butter Cup. En slags railkonkurranse, bare med bokser. Set – upet er det største jeg har kjørt og det var utrolig morsomt å kjøre. Det startet med registrering klokka 12.00, og start – kontigenten var på bare 10 dollar (ca. 60 kr). Registreringen var oppe til ca. 14.30, hvor de endelig var ferdig å shape coursen og treningen startet klokken 15.00. Det var tre klasser: AMS – PROs og WOMEN, med godt over 100 stk totalt. Treningen varte en time, fram til kl 16.00, hvor da AMS startet kvalifiseringen sin. Alle hadde en time kvalifisering, men for oss jentene, (vi var ca 9 stk) så kom alle videre til finalen uansett, siden set upet var såpass stort og bredt, at det ville være lettere å dømme oss i finalen. Vi kjørte jo sammen med alle gutta uansett, så det ble fryktelig mange i coursen på samme tid.

Så når klokken ble 17.00 fikk PROs og jentene beskjed om at vi skulle kjøre, og finalen startet jo rett etter kvalifiseringen. Ergo: 2 timers jam for oss jentene, med så mange runs vi klarte. Vi måtte haike (gå) opp bakken i to timer, og jeg tror jeg var den tregeste personen opp bakken hele dagen. Korte ben vet dere. Haha. Kondis har heller aldri vært min sterke side.

Forklaring av coursen:

Venstre side: En oppover flat box over en gap – opp til flat, hvor det igjen var en flat box over en stor gap – bort til flat, hvor det endte med en flatbox som stod et par meter ut fra platået av snø de hadde laget, med et drop på ca. 2 meter til landingen.

Midten side: Platået i midten hadde to bokser på toppen, hvor begge hadde en gap på ca. 2 meter opp – til en drop ned på en flat vegg hvor det stod RED BULL og ut i landingen.

Høyre side: Et hopp over en gap på ca 2 meter, over til en buet platåform som gikk ned til en bred flatbox.

Det var litt delt informasjon, noe jeg syns var litt høl i huet. Under registreringen fikk vi beskjed om at det bare kom til å være best trick dame. Ingen flere plasseringer. Senere under informasjonsmøtet for kjørerne fortalte dem oss jentene, at det kom til å være en overall plassering for damene. Overall og best trick, føler jeg er to forskjellige ting. Men men. Under finalen, følte jeg at jeg kjørte veldig bra. Jeg mestret de fleste elementene greit, og dommerne gav meg tommel opp flere ganger. Triks jeg gjorde var bl.a nosepress, fs blunt 270 av, boardslide til frontboard, fs tale til sw, fs blunt til sw, cab 1 opp – bs 1 av, osv. Men tror det til slutt ble best trick dame bare, og den gikk til en lokal jente. Hun gjorde fs 1 opp på boksen i midten og sw bs 1 av og ned på RED BULL veggen. Må innrømme at jeg ble litt skuffet, siden jeg følte jeg lå ganske greit ann. Men sånn er det bare. Er veldig fornøyd med kjøringen min, og det er jo det som teller :)

Film ble det lite av fra vår side, ettersom «publikum» stod nederst i coursen, og for GOPRO kameraet ble det for langt unna. Men foto fikk vi, så jeg legger ved et bilde. Flere kommer senere. Også skal det jo komme film/bilder fra eventene på nettsidene dems senere. Så kanskje jeg linker til dem da.

Overall en veldig bra dag, mye bra kjøring fra alle og en god natts søvn på slutten.

1 kommentar

Filed under Snowboard, USA

One response to “Red Bull Butter Cup

  1. Lina

    Det ser ut som du kooser deg, Yvonne! Kjempe fin på håret ble du også :) Godt å slippe alle tuggene! Ha det fint og carpe diem! Håper vi sees i Oslo til sommeren :)
    Dwarf love

Legg igjen en kommentar

